El nostre projecte

Preguntes freqüents

És un projecte que vol donar-vos veu a mares, pares i docents per saber què penseu sobre l’educació, com viviu el dia a dia a les escoles i que n’espereu. L’educació del país està en un moment de canvi que creiem que ha de tenir en compte totes les opinions, expectatives i sensibilitats de famílies i docents. Per recollir aquestes opinions, us proposarem que respongueu dues enquestes en línia, cada curs escolar.
Per reflexionar sobre l’educació que tenim i la que voldríem tenir. Per parlar i debatre sobre què es pot millorar i com fer-ho. Per aprendre a educar millor.
No et volem enganyar, no et donarem diners, ni t’enviarem cap regal, ni sortejarem cap tauleta perquè responguis. T’oferim: poder respondre enquestes amb preguntes que et faran pensar; que puguis ser de les primeres persones en rebre els resultats; que rebis materials útils per ensenyar millor, als teus fills, a les teves filles, als teus i les teves alumnes i que puguis participar als debats que farem per reflexionar entre tots sobre quina educació volem.
Aquesta informació serveix per analitzar les respostes a la resta de preguntes de l’enquesta, a nivell global. És per saber si opinen diferent les persones que tenen més o menys ingressos, o les que tenen un nivell més alt o més baix d’estudis. Volem que quedi molt clar que MAI utilitzarem aquestes dades persona a persona, són útils només per entendre les respostes del conjunt de persones que han respost.
Cada enquesta serà diferent, tret d’algunes poques preguntes que farem un cop l’any (com creus que és l’educació, com creus que serà, etc.). Volem preguntar sobre temes que ens interessen a tots i que creiem que són importants per a l’educació del país, per als canvis que s’estan produint i que es produiran.
Ja pots estar ben tranquil·la, ben tranquil, no les vendrem, no les donarem a ningú ni deixarem que ningú en faci cap ús diferent de l’anàlisi de les respostes a l’enquesta. Les custodiarem amb tota la cura i les mantindrem en la més absoluta confidencialitat. Perquè la llei ens hi obliga però també perquè és un compromís ferm que tenim amb totes les persones que responeu.
No volem que et perdis cap material que et pugui interessar. Te n’enviarem de tant en tant i, dos cops cada curs escolar, et convidarem a respondre una nova enquesta. No volem ser molt pesats, pel que no ens comunicarem amb tu més d’un cop al mes. Paraula.
No. Algunes escoles, si tenen prou respostes, podran saber en general què han opinat els pares i mares, però mai sabran qui ha respost o no, ni les seves respostes concretes.
Els presentarem en roda de premsa, t’avisarem per si vols estar al cas. I també farem actes i debats públics, als que et convidarem, per tal de poder escoltar altres veus, altres maneres d’entendre els resultats i els temes sobre educació que sorgeixin d’ells.
Que responguis l’enquesta, quan et convidem a fer-ho, i que la comparteixis amb els teus companys i companyes, els pares i mares de la teva escola, els amics i amigues... Com més respostes tinguem, millor sabrem què opineu sobre l’educació catalana i més veus tindran espai en els debats sobre quin ha de ser el seu futur.

Consell assessor

Anna Trabal

Mestra, ha estat directora de les escoles Lavínia i Fluvià de Barcelona. És formadora d'interins i d’equips directius de centres de primària. És autora de diferents articles sobre experiències d'aula i treball competencial i ha participat i coordinat múltiples jornades i seminaris per a la millora del model educatiu.

​Anna Manso

Escriptora, guionista, autora de la columna periodística i el llibre “La pitjor mare del món” i mare de tres fills. Té un gran contacte amb el món de l’educació, tant per temes personals com professionals.

Nati Bergadà Bofill

Mestra, psicopedagoga i màster en Innovació educativa. Treballo al Departament d'Ensenyament des de fa 14 anys. L'any 2010 vaig fundar "Més Recursos Educatius" i el 2013 el bloc natibergada.cat. Formadora de mestres i autora del projecte d’educació emocional “El Bosc de Lem”. Molt interessada en el treball per projectes, la innovació educativa i l’educació emocional.

Antoni Tort Bardolet

Pedagog i professor titular i és director del Departament de Pedagogia de la UVic. També és membre del GREUV

Marga Marí-Klose

Professora al Departament de Sociologia de la Universitat de Barcelona i investigadora del grup de recerca  Analysis of Inequalities and New Social Risks-AINSR, Doctora en Sociologia per la UB i Master en Social Policy Research per la London School of Economics.

Ismael Peña-López

Professor de la UOC, investigador a Open Evidence i fellow director d'innovació oberta a la Fundació Jaume Bofill. Li interessa, especialment, l’impacte de les TIC a la societat, especialment en el desenvolupament i en les institucions educatives i polítiques.

Coral Regí

Bióloga de formació i educadora per vocació. Directora de l'Escola Virolai de Barcelona, forma part de diferents associacions educatives. És membre del Consell Escolar de Catalunya. Interessada en lideratge, avaluació professional i processos de qualitat pedagògica i educativa.

Boris Mir

​​Professor d'educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa. Promotor de l'Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal. Ha impulsat projectes d'innovació educativa al voltant de l'avaluació formativa, les estratègies d'aprenentatge i la creativitat a l'aula. Actualment forma part de l'equip del Programa Escola Nova 21.

Sílvia Blanch Gelabert

Coordinadora del Grau d’educació infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona, doctora en psicologia de l’Educació, investigadora de l’equip de recerca ERIFE (Infància, família i educació), del GRAI (aprenentatge entre iguals) i formadora de formadors de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Miquel Martínez

Catedràtic de Teoria de l’Educació i membre del Grup de Recerca GREM de la Universitat de Barcelona.Ha estat codirector dels Anuaris de la Fundació Bofill sobre L’Estat de l’educació a Catalunya 2011 i 2013.